USA ja maailma suurimad lennufirmad on nafta hinnalangusest tingitud kütusekulude vähenemise tõttu säästnud miljardeid dollareid. Piletihinnad pole aga tunduvalt langenud, vahendab CNN Money.
Näiteks USA neli suurimat lennufirmat on säästnud üheksa kuuga kütusekulude pealt 11,1 miljardit dollarit, selgub majandusaruannetest. Kütus on lennufirmade jaoks suurim kuluartikkel – eelmise aastaga võrreldes on lennufirmade kulutused kukkunud 36 protsendi võrra.
Vaatamata sellele pole lendamine eriti odavamaks muutunud. USA lennufirmade American Airlinesi, United Airlinesi ja Southwest Airlinesi keskmine piletihind on kukkunud ainult 8,28 dollari võrra (4 protsenti) 181,11 dollarini.
Hinnad on vaatamata kütusekulude vähenemisele kõrgel püsinud, sest nõudlus reisimise vastu on kasvamas. USA nelja suurima lennufirma lennukite täituvus oli selle aasta esimese üheksa kuu jooksul 84 protsenti. See on sama, mis eelmisel aastal, aga mahutavust on suurendatud 3 protsendi võrra.
Lennufirmad aga väidavad, et kliendid saavad kasu teistpidi tagasi. „USA lennufirmad on investeerinud iga kuu keskmiselt 1,3 miljardit dollarit selleks, et parandada reisijate kogemust,“ ütles American Airlinesi pressiesindaja Melanie Hinton. „Oleme pakkuma hakanud elektripistiku ja wifi võimalust. Lisaks sellele oleme liinidele toonud suuremaid ja paremaid lennukeid.“
Seotud lood
Äripäev reastas ekspertide abiga alanud aasta TOP 10 soodsaimat reisisihtkohta ja ajaproovile vastu pidanud näpunäited, mille abil saab säästlik investor reisisihist hoolimata võimalikult väikeste kuludega maailma avastada.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.